maanantai 28. kesäkuuta 2010

CSteel – tehokasta kuntosalitreeniä ulkoilmassa!

Kesällä ei aina tee mieli lähteä salille. Ajatus sisällä hikoilemisesta ei kiehdo, kun ulkona paistaa aurinko ja poutapilvet ajelehtivat taivaanrannassa. Happirikas ulkoilma, lämmin etelätuuli ja lintujen liverrys houkuttelisivat paljon mieluummin treenaamaan ulkosalla, jos vain salitreenin voisi korvata ulkona harjoittelemisella. Valitettavasti vain yhtä tehokasta lihaskuntotreeniä ei ulkona voi toteuttaa!?

Kyllä muuten voi! Rovaniemeläinen Carousel Oy täräytti markkinoille CSteel –ulkokuntosalilaitesarjan. Sarjan kaksi ensimmäistä laitetulokasta FreeSmith ja RussianBar muistuttavat ulkoiselta olemukseltaan kuntosalin kyykkyräkkiä ja lenkkipolun nostotukkia. Materiaali vain on ruostumatonta jaloterästä ja laitteet ovat käytössäkin kuin toiselta planeetalta. Eli siis ei juurikaan mitään samaa esi-isiin verrattuna!

Tuotekehityksen takaa löytyy itselleni tuttu mies. Rovaniemen Sosiaali- ja Terveydenhuolto-oppilaitoksen sekä Lapin Urheiluopiston anatomian ja muidenkin mukavien aineiden opettaja Visa Pahtaja. Pitkän linjan fysiikkavalmentajana Visa on mestari suunnittelemaan ja toteuttamaan liikeradoiltaan sekä toiminnoiltaan erinomaisia laitteita eikä laitesarjan tulevista tulokkaista puutu innovatiivisuutta.

Pääsin kokeilemaan CSteel –laitteiden toimivuutta viime viikonloppuna. Tein pienen, mutta sitäkin kokonaisvaltaisemman treenin Russianbarilla sekä FreeSmithillä. Treenini perustin kokonaisvaltaisten yhdistelmäliikkeiden varaan. Kiinnitin Gymstickin Outdoorgym –vastuskumit vielä kiinni FreeSmithin leuanvetotankoon, niin sain tehdyksi myös rinta- ja vatsaliikkeitä ristikkäistaljan tapaan. Seuraavassa treeniohjelmani, jonka voi toki toteuttaa muillakin laitteilla ja välineillä, jos CSteelejä ei ole käytettävissäsi:

  1. Rinnalle veto, pystypunnerrus ja jalkakyykky FreeSmithissä (levytangolla) 4 x 8+8+8
  2. Askelkyykky taakse ja pohjeliike RuassianBarilla tanko suorilla käsillä 4 x 8+8+8
  3. Kulmasoutu RussianBarilla ja hauiskääntö FreeSmithillä supersarjana 3 x 10+10
  4. Ristikkäistaljapunnerrus ja vatsarutistus vastuskumeilla supersarjana 3 x 15+15
  5. Jalkojen nostot roikkuen leuanvetotangossa 3 x 20

Ja pieni loppuverryttelylenkki ennen järveen pulahdustaJ. Aurinkoista kesää toivottaen,

T: Riku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti