keskiviikko 23. kesäkuuta 2010

Kiire on surkea tekosyy!

Kiirettä pukkaa! Tuskin olen ainoa? Treenit jää usein väliin juuri ajanpuutteen vuoksi. Muttei minulla. Ainakaan enää!

Kävin eilen salilla. Itse asiassa meillä on aamupalaveri siellä: Tavattiin Eduhousen Mikkoa ja Lassea omasta tiimistä. Päätettiin vetää pikkuinen aamutreeni ja mennä sitten aamupäiväksi palaveeraamaan. Budjetoitiin aikaa salitreenille, suihkulle ja saunalle n. 40 minuuttia ja se riitti mainiosti. Budjetti siis toteutui ja odotukset ylittyi ainakin minulla.

Lasse otti ohjat käsiin treenin vetämisessä. Kun meitä oli kolme, oli luonnollista ja fiksua päätyä patteritreeniin, jossa tehtiin kolmea liikettä minikuntopiirinä. Sairaan tehokasta ja mukavaakin. Ohessa treeni Sinunkin toteutettavaksesi aamulla tai koska tahansa:

Lämmittely: 10-15 juoksumatolla, fillarilla, crossarilla tai soutaen. Lisää kierroksia ja tehoa hiljalleen. Pääasia on, että lämmin hiipii puseroon pikku hiljaa

Lihaskunto-osuus:

1: Patteri:
1. Ylätaljaveto 2-3 x 15-20 toistoa tai 1 min
2. Kuntopallon heitto + vatsaliike 2-3 x 15-20 toistoa tai 1 min
3. Pystypunnerrus laitteessa 2-3 x 15-20 toistoa tai 1 min

2: Patteri:
1. Jalkaprässi 2-3 x 15-20 toistoa tai 1 min
2. Vastakkaisen jalan sekä käden ojennus konttausasennossa 2-3 x 15-20 toistoa tai 1 min
3. Vipunosto maaten 2-3 x 15-20 toistoa tai 1 min

3: Patteri: Huoltorasti
1. Askelkyykky taakse käsien ojennuksella ylös 2 x 10 per jalka
2. Jalan heilautus eteen-taakse ja sivulle-ristiin 10 per jalka/ suunta

Jäähdyttely: 5-10 min vastaavilla aerobisilla laitteilla

Liikkeitä ja sarjojen pituuksia voit helposti muunnella tavoitteesi mukaan. Itselleni kyseinen treeni toimi mainiosti aamulla: Virtaa oli päivän duuneihin ja askareisiin tuplasti normipäivään verrattuna. Suosittelen,

T: Rikke

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti