perjantai 26. marraskuuta 2010

Viikon treeniliikevinkki: Intro

Sain jälleen palautetta blogistani. Se oli varsin positiivista:) Kiitos siitä! Palautteeseen liittyi toivekin. Se koski uusia ideoita sekä vinkkejä treeniliikkeisiin liittyen. Palautteen antaja kertoi jokaisen uuden liikkeen, uuden toteutustavan tai näkökulman olevan kultaakin arvokkaampi ohjaustyössä ja mukava juttu omaakin treeniä ajatellen.

Täältä siis pesee. Ja vieläpä viikottain. Aluksi vinkkini satavat still -kuvien muodossa, mutta pikimmiten myös treenivideoina. Lupaan pistää itseni ja työkaverini sekä kollegani lujille. Hauskaa on siis luvassa! Ja tarpeellistakin.

Emme aio rajoittua pelkästään kuntosaliliikkeisiin, vaan lavennamme aihetta erilaisiin treenivälineisiin ja kunnon eri osatekijöiden harjoittamiseen. Jos rupeaa tylsistyttämään, niin anna kuulua turhautuneisuudestasi! Pistämme silloin vieläkin paremmaksi:).

Seuraavassa ensimmäinen treeniliikevikkimme, ole hyvä!

1. Jalkaprässi vipunostolla maaten

Kohdistus: Reidet, pakarat, rintalihakset sekä hartialihaksen etuosa

Suoritusohje:
1. Käy selinmakuulle jalkaprässilaitteeseen ja aseta jalkapohjat jalkalevylle lantion levyiseen
haara-asentoon. Varpaat osoittavat suoraan eteenpäin
2. Vapauta varmistinvivut ja ojenna samanaikaisesti polvia hieman suoremmiksi
3. Ota käsipainot käsiisi ja vie ne suorille käsille kasvojesi yläpuolelle
4. Päästä jalat koukistumaan hitaasti liikettä jarruttaen ja avaa samalla rintakehää päästämällä kädet puolikaaren muotoisella liikeradalla vartalon sivuille (kyynärpäät koukistuvat hieman)
4. Ojenna samanaikaisesti jalat ja tuo käsipainot vartalon sivuilta takaisin kasvojen yläpuolelle suorille käsille
5. Jätä polvet aavistuksen verran koukkuun yläasennossa. Huomioi, että polvet ja nilkat osoittavat samaan suuntaan jalkoja ojentaessasi
6. "Viistoprässiliikkeeseen voi hyvin yhdistää myös penkkipunerruksen käsipainoilla ja vaakaprässiin pystypunnerruksen käsipainoilla. Eiks juu?

Ei kun kokeilemaan,

T: Riku

Mallina functional trainingin uranuurtaja Mikko Paunonen, joka työstää parhaillaan kirjaa toiminnallisesta harjoittelusta yhdessä Lasse Seppäsen kanssa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti