keskiviikko 1. joulukuuta 2010

Viikon treeniliikevinkki: Leuanveto selinmakuulla

Smith -laite eli kiskopunnerruslaite on mukava ja monipuolinen laite. Erilaisten kyykky- ja punnerrrusliikkeiden lisäksi sillä voidaan tehdä pohjeliikkeitä, kulmasoutuja, olan kohautuksia sekä vaikkapa kylki laitteseen päin toteutettavia sivutaivutuksia.

Laite toimii mainiosti myös "kevennetyn" leuanvedon treenivälineenä. Jumppapallo lisää haastetta niin tasapainoa kuin keskivartalon lihasten hallintaakin koetellen. Ohessa suoritusohjeet kokeilua ja treenaamista varten, ole hyvä!

2. Leuanveto selinmakuulla

Kohdistus: Yläselän lihakset, hauis, keskivartalon sekä lantioseudun lihakset, tasapaino ja keskivartalon hallinta

Suoritusohje:
  • Nosta smith -laitteen tanko varmistimien varaan noin metrin korkeudelle maasta
  • Istu laitteen alle, ota hartioiden levyinen vasta- tai myötäote tangosta ja nosta kantapäät jumppapallon päälle
  • Ojenna vartalo suoraksi ja pidä selkä "lankkuna" keskivartalon lihaksia jännittämällä
  • Alkuasennossa kädet ovat lähes suorina (pieni jännitys ja koukku kyynärnivelissä)
  • Vedä olkapääjohtoisesti käsivarret koukkuun ja rintakehä lähelle tankoa
  • Päästä liikettä jarruttaen kädet suoritusmaan. Pidä vartalo edelleen tikkusuorana.
Kokeilun ja treenin iloa:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti