torstai 30. joulukuuta 2010

viikon treeniliikevinkki: Sivukyykky levykierrolla

Pakkasten jatkumisen kunniaksi taas on aikaa treeniliikevinkeille. Nyt on vuorossa liike, josta on
vaikeaa laittaa kokonaisvaltaisemmaksi. Liike, joka kuormittaa koko "alakerran" lisäksi myös keski- ja yläkropan lihakset läpeensä. Niin ja huoltavan sekä lihaksia kuormittavan treenivaikutuksen lisäksi osansa saavat myös tasapaino, koordinaatio sekä hapenkuljetuselimistö. Kokeile vaikka!

Sivukyykky levykierrolla

Kohdistus: reiden lihakset, pakarat, ylävartalon lihakset

Suoritusohje:

· Ota levypaino käsiisi ja seiso selkä suorana jalat vierekkäin

· Astu toisella jalalla pitkä askel suoraan sivulle ja tuo paino astuvan jalan viereen alas

· Jatka liikettä astumalla jalat takaisin vierekkäin ja tuo paino laajassa kaaressa tukijalan

kautta kiertäen vartalon yläpuolelle

· Astu toisella jalalla sivulle ja jatka käsien

liikettä toisen jalan puolelle


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti