perjantai 31. joulukuuta 2010

Viikon treeniliikevinkki: Yhden jalan kyykky kulmasoudulla

Viikon treeniliikevinkki-idea on hetkellisesti ryöpsähtänyt käsistä päivittäiseksi luukutukseksi.

Tällä kerralla vinkkiliikkeenä on yhden jalan kyykky kulmasoudulla, joka on reisien, pakaroiden, ylä- ja alaselän sekä hauiksen yhdistelmäliike. Oman haasteensa liike suo myös tasapainolle.

Variaationa matkassa on myös jumppapallolla toteutettava versio, jossa palloa työnnetään vartalon taakse ja saadaan näin laajenpi liikerata sekä voimakas venytys lonkan koukistajiin. Palloa vartalon alle vedettäessä myös lonkan koukistajat sekä alavatsan lihakset työskentelevät tehokkaasti.

Yhden jalan kyykky kulmasoudulla

Kohdistus: yläselän lihakset, hauikset, reiden etuosan lihakset, pakaralihakset

Suoritusohje:

· ota käsipaino toiseen käteesi. Aseta toinen jalka (käsipainon puoleinen) vartalon taakse

penkille ja tue vapaalla kädellä etummaisen jalan polvesta

· nojaa ylävartaloa selkä suorana eteen

· laskeudu hitaasti kyykkyyn ja anna käsipainoa pitelevän käden ojentua kohti lattiaa

· ojentaudu ylös kyykystä ja vedä samalla käsipaino olkapääjohtoisesti kohti kylkeä

















Variaatio: Yhden jalan kyykky lonkan ojennuksella

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti