keskiviikko 8. joulukuuta 2010

Viikon treeniliikevinkki: Päänkiertopunnerrus

Taas mennään! Tällä kertaa käsipainojen kiehtovassa tahdissa. Nyt on vuorossa päänkiertopunnerrus; kiertäjäkalvosimen ja hartiaseudun sekä käsivarsien treeniliikehässäkkä. Kohtuullisen pienet painot käsiin, "maailmanomistaja-asento" ja ei kun menoksi!

Päänkiertopunnerrus

Kohdistus: Hartialihakset, ojentajat, hauis sekä olkanivelen tukilihakset (kiertäjäkalvosin)

Suoritusohje:

· Ota käsipainot molempiin käsiin

· Lähde tekemään toisella kädellä pystysoutua. Jatka kuitenkin liikettä niin, että kierrät käsipainolla pään ja tuot painon hartian päälle

· Jatka tästä liikettä yhden käden pystypunnerruksella ja palauta liike suoraan alas

· Tee liikettä suorittavaa kättä vuorotellen

PS: Mallina tälläkin kertaa personal trainer Tanja Mäntyvaara


2 kommenttia:

  1. Minulle ei selvinnyt, mitä kautta käsi menee hartian päälle....

    VastaaPoista
  2. Moikka!

    Ei ihme: On näitä toiminnallisia liikkeitä vaan niin hankalaa kuvata kirjallisesti ja still -kuvina. Lupaamme videomateriaalia pikimmiten:)

    Paino vedetään siis pystysoudunomaisesti läheltä vartaloa ylös ja kierretään pään takaa ympäri vastakkaisen korvan kohdalta hartian päälle, josta liike jatkuu pystypunnerruksena ylös.

    Toivottavasti selvensi asiaa. Videomatskua odotellessa....

    VastaaPoista