maanantai 3. tammikuuta 2011

Maltillinen startti kohti parempaa uutta vuotta!

Lupailin ohjeita Joulunpyhistä ja vuodenvaihteesta selviytymiseen: Jotta vuosi käynnistyisi erinäisistä lupauksista ja vakaista päätöksistä huolimatta kunnialla, eikä liikunta sekä skarppaaminen oman hyvinvoinnin parantamiseksi kaatuisi omaan mahdottomuuteensa, tyrkkään Sinulle viikottain hieman vinkkejä onnistumisedellytysten parantamiseksi.

Älä höntyile!

Jos olet kyennyt pysymään aktiivisena ja keräämään tasaisesti liikuntaminuutteja takataskuusi, voit aloittaa uuden vuoden ilman suuruudenhulluja lupauksia epärealistisesta treenimäärästä ja askeettisesta dieettaamisesta. Riittää, että saat vuoden käyntiin aktiivisella ja säännöllisellä otteella. Koeta saada vuoden ensimmäisellä viikolla homma käyntiin ja itsesi liikkeelle miellyttävällä tavalla: Suositusannos 2-4 liikuntakertaa, joiden kesto n. 20-45 min.

Viikon 1 vinkit:

· älä aloita uuden vuoden kuntoilua ja timmeilyä liian rankasti. Unohda sanat kuuri, dieetti ja kurjuus!

· älä harjoittele väsyneenä, saati krapulaisena! Jos juhlit rankemman kaavan kautta, valitse ensimmäisiksi treeneiksi rauhallistempoisia lajeja, kuten kävelyä tai perinteistä hiihtoa.

· muista, että edessä on pitkä ja tuloksellinen vuosi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti