perjantai 20. toukokuuta 2011

Treeniliikevinkki: Yhden jalan kyykky kulmasoudulla


Toiminnallisuus tuntuu olevan päivän sana treenaamisessa ja on hienoa nähdä yhä useamman soveltavan functional training -ideologiaa harjoittelussaan. Koulutustemme pääkallopaikassa, Liikuntakeskus Hukassa, voi ympärilleen katsellessaan nähdä useammankin henkilön toteuttavan toiminnallisia liikkeitä samanaikaisesti. Lienevätkö saaneet vaikutteita koulutuksistamme, hankkineet valmennuspalveluja personal trainereiltamme tai lukeneet kirjaamme Functional training - toiminnallisempaa lihaskuntoharjoittelua? Joka tapauksessa Hukka lienee treenaajien osalta edelläkävijä tässä suhteessa:)

Kyseisten treenaajien innoittamana pläjäytän taas muutaman toiminnallisen treeniliikevinkin kehiin viikonloppuasi rikastuttamaan, ole hyvä!

Yhden jalan kyykky kulmasoudulla

Kohdistus: yläselän lihakset, hauikset, reiden etuosan lihakset, pakaralihakset

Suoritusohje:

· ota käsipaino toiseen käteesi. Aseta toinen jalka (käsipainon puoleinen) vartalon taakse penkille ja tue vapaalla kädellä etummaisen jalan polvesta

· nojaa ylävartaloa selkä suorana eteen

· laskeudu hitaasti kyykkyyn ja anna käsipainoa pitelevän käden ojentua kohti lattiaa

· ojentaudu ylös kyykystä ja vedä samalla käsipaino olkapääjohtoisesti kohti kylkeä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti