perjantai 3. kesäkuuta 2011

Viikon treeniliikevinkki: Suorin jaloin maastaveto ja pystysoutu

Toiminnallisten liikkeiden sarja saa jatkoa koko selkäosastoa, takareisiä, pakaraa, hartioita ja hauista kuormittavalla liikeketjulla. Loistava setti, kunhan muistat pitää selän suorana ja ryhdikkäänä sekä noudatat malttia käsipainojen valinnassa. Myöhemmin saat ottaa suuretkin painot tai vastaavasti voit tehdä liikkeen pienemmillä painoilla, mutta suorin jaloin maastavetoon vipunosto sivulle yhdistäen. Let´s go meininki!

Suorin jaloin maastaveto ja pystysoutu

Kohdistus: Reiden takaosan lihakset, pakarat, ylä- ja alaselkä, hartiat ja hauis

Suoritusohje:

  • Ota käsipainot molempiin käsiisi ja seiso ryhdikkäästi lantion levyisessä haara-asennossa, polvet hieman koukistettuina
  • Taivuta ylävartaloa selkä suorana eteen käsipainojen liukuessa kohti lattiaa mahdollisimman läheltä reisiä ja sääriä
  • Kun tunnet venytyksen takareisien ja pakaran lihaksissa, lähde ojentamaan selkää suorana pystyasentoon
  • Suoraksi ojentauduttuasi jatka liikettä vetämällä käsipainot läheltä vartaloa leuan alle kyynärpääjohtoisesti
  • Palauta käsipainot liikettä jarruttaen läheltä vartaloa, reisiä ja sääriä kohti lattiaa samalla ylävartaloa selkä suorana eteen kallistaen
Kuva: Golf -Paranna kuntoasi, pidennä lyöntiäsi (WSOYpro/ Docendo. 2009)
Malli: Ammattigolfari Hanna-Leena Salonen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti