torstai 2. kesäkuuta 2011

Viikon treeniliikevinkki: Yhden käden ylätaljaveto ja pystypunnerrus

Moro vielä! Tääkin on muuten hyvä yhdistelmä. Tarkoituksena on yhdistää yhden käden ylätaljaveto vastavuoroiseen pystypunnerrukseen käsipainolla. Muista, että liike lähtee keskivartalosta eli kiertoa vaan reilusti mukaan. Duunissa samanaikaisesti yläselkä, hauis, hartialihas, ojentajat sekä keskivartalon lihakset. Ei hullumpaa, vai?

Yhden käden ylätaljaveto ja pystypunnerrus

Kohdistus: Yläselän lihakset, hauis, hartialihas, ojentajat sekä keskivartalon lihakset

Suoritusohje:
  • Vaihda ylätaljaan yhden käden D-kahva ja ota käsipaino toiseen käteesi
  • Istu ylätaljalaitteeseen, ota toisella kädellä kiinni D-kahvasta ja nosta käsipaino hartian päälle kyynärpään osoittaessa suoraan sivulle
  • Vedä D-kahva olkapääjohtoisesti rinnan eteen ja kierrä samanaikaisesti kämmentä itseäsi kohti. Tee toisella kädelläsi pystypunnerrusliike työntäen käsipaino suoraan pään yläpuolelle
  • Huomaa, että liike lähtee keskivartalosta eli kierrä vartaloa tietoisesti
  • Tee sarja molemmille käsille
Kuva: Trainer4You Oy:n arkisto (Golfaajan kunto-opas: WSOYpro/ Docendo. 2008)
Malli: Ammattigolfari Hanna-Leena Salonen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti