torstai 2. kesäkuuta 2011

Viikon treeniliikevinkki: Yli veto jalkojen nostolla


Morjens!

Seuraava liike on yksi mun lemppareista! Yli veto jalkojen nostolla. Yläselän ja rinnan lisäksi kyytiä saavat vatsalihakset sekä lonkan koukistajat. Ja jalkojen sekä yläraajojen ojentamisen johdosta aktivoituvat syvät keskivartalon lihakset tekevät liikkeestä varsin selkäystävällisen. Kunhan et päästä selkää notkolle vaan ojentaudut mahdollisimman pitkäksi. Aloita kuitenkin kohtuullisella painolla:)

Yli veto jalkojen nostolla

Kohdistus: Yläselän, rinnan, vatsan sekä lonkan koukistajien lihakset

Suoritusohje:
  • Käy selinmakuulle tasapenkille ja ota käsipainosta peukalonhankaote
  • Nosta käsipaino kasvojen yläpuolelle lähes suorille käsille ja tuo polvet koukkuun vatsan päälle
  • Vie samanaikaisesti käsipaino pään taakse niin pitkälle, että tunnet venytyksen rinnassa ja yläselässä sekä ojenna jalat suoriksi vaakatasoon (ojentaudu pitkäksi)
  • Vedä polvet koukkuun vatsan päälle ja nosta paino puolikaaren muotoisella liikeradalla takaisin kasvojen yläpuolelle
  • Pidä koko liikkeen ajan pieni koukku kyynärpäissä
  • Kun liike sujuu mallikkaasti, voit tehdä jalkojenkin noston vipuliikkeenä (suorin jaloin)

Kuvat: Golfaajan kunto-opas (WSOYpro/ Docendo. 2008)

Mallina: Ammattigofari Hanna-Leena Salonen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti