lauantai 25. elokuuta 2012

Personal trainerin kymmenen käskyä

 
1.       Rakenna itsestäsi kiinnostava henkilöbrändi
-          Mieti mitkä ovat vahvuutesi. Rakenna palvelusi niiden ympärille ja vahvista vahvuuksiasi entisestään!
2.       Ole ylpeä ammatistasi
-          Tuo osaamistasi rohkeasti, rinta rottingilla esille, sillä vakan alla pidetty kynttilä palaa varsin heikosti.
3.       Kehitä itseäsi jatkuvasti
-          Niin pysyt osaajien eturintamassa, löydät uusia tapoja tuotteistaa palvelujasi ja pysyt jatkuvasti vireessä. Asenne ratkaisee – aina!
4.       Sinulla on kaksi korvaa ja yksi suu – käytä niitä siinä suhteessa
-           Personal trainerin tärkein taito on kuuntelun jalo taito.
5.       Kehitä myyntiosaamistasi
-          Taitava Personal trainer –palveluiden myyjä ei ole torimyyjän kaltainen ”helppoheikki”, vaan osaa tarjota asiantuntevasti asiakkaalleen parhaan mahdollisen, yksilöllisen ratkaisun.
6.       Verkostoidu, verkostoidu ja verkostoidu
-          Jokaisella on omat vahvuutensa, mutta jokainen tarvitsee ympärilleen vankan tukiverkoston johon voi kuulua mm. lääkäreitä, ravitsemus- ja fysioterapeutteja sekä henkisen valmennuksen, eri lajien sekä kunnon osa-alueiden huippuosaajia. Verkostoituminen voi avata aina myös arvaamattomia mahdollisuuksia!
7.       Arvosta myös muiden osaamista ja anna ansaittuja kehuja kollegoillesi
-          Kun annamme arvostusta muille, saamme sitä itse moninkertaisen määrän takaisin. Muiden kehut kantavat myös omaa kehua pidemmälle!
8.       Ole kriittinen, mutta älä skeptinen
-          Jokaisen uuden trendin perään ei kannata sännätä suin päin, vaan luottamus omaan tekemiseen kannattaa säilyttää vahvana. Ota kuitenkin avoimesti vastaan kaikki näkökulmat.
9.       Pidä huolta imagostasi
-          Ole esimerkkinä terveistä elämäntavoista ja rennosta, mutta reippaasta elämänasenteesta myös vapaa-ajallasi.
10.   Muista aina, että olet palveluammatissa
-          Hyvällä ja erinomaisella palvelulla on vain hiuksenhieno ero. Palvelualtis ammattilainen haluaa aina ylittää asiakkaansa odotukset!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti