perjantai 3. joulukuuta 2010

Treeniliikevinkki: Kulmasoutupunnerrus ristikkäistaljassa

Ei kait tässä Erkkikään jaksa viikkoa uutta vinkkiä odottaa, joten täräytetään se nyt pyhien kunniaksi. Kysessä on "klassinen" kulmasoutuliikkeen ja ristikkäistaljapunnerruksen yhdistelmä. Se toimii mainioti etenkin mailapelaajilla, golfia ja lätkää pelaavilla sekä kaikilla, joille keskivartalon treenaaminen on tärkeää - eli itse kullekin!

Kulmasoutupunnerrus taljassa

Kohdistus: Rintalihakset, yläselän lihakset, hauikset, hartialihakset sekä keskivartalon lihakset

Suoritusohje:

· Käy seisomaan ristikkäistaljalaitteen keskelle

· Ota toisella kädellä taljakahva laitteen ylärissasta ja toinen alarissasta

· Seiso ryhdikkäästi rintamasuunta kohti alarissaa, ylärissan puoleinen jalka edessä

· Tee yläkädellä ristikkäistaljapunnerrus- ja alakädellä kulmasoutuliikettä

· Tee keskivartalosta voimakas kiertoliike ja käännä lantiota liikkeen mukana

Huom! Liikkeen voi tehdä mainiosti myös jumppapallolla istuen, jolloin treenataan tehokkaammin tasapainoa sekä saadaan enemmän liikkuvuusvaikutusta rintarankaan.

Toinen hyvä variaatio on tehdä liike siten, että yläkädellä toteutetaankin soutua ja alakädellä ristikkäistaljapunnerrusta yläviistoon.

Antaa palaa!

PS: Mallina muuten personal trainer Tanja Mäntyvaara


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti