maanantai 13. joulukuuta 2010

Viikon treeniliikevinkki: Kylkivääntö tangossa

Moro!

Nyt on vuorossa keskivartalon lihasten ja hallinnan teholiike, kylkivääntö tangolla. Todella hyvä, helppo ja varmasti jokaisella kuntosalilla toteutettavissa oleva liike. Jos treenaat mailapelejä, budolajeja, golfia, lätkää, kaukista tai salibandyä (Hyvä Suomi ja Onnea Kohosen Mikolle!!!), niin hyödyt tästä liikkeestä erityisen paljon. Ei kun menox!

Kylkivääntö tangolla

Kohdistus: Vinot vatsalihakset, suorat selkälihakset

Suoritusohje:

· Vie levytangon toinen pää kyykkytelineen kulmaan tai levypainon reikään ja ota kiinni toisesta päästä

· Ota tukeva asento koukistamalla polvia

· Vie tanko laajassa kaaressa vartalon puolelta toiselle, käännä samalla jalkateriä liikkeen suuntaan, jotta polveen ei tulisi haitallista kiertoa

· Variaatiossa voit lisätä askeleen taakse, jolloin jalkojen lihakset tulee enemmän mukaan, mutta myös keskivartalon työ lisääntyy tukipisteen muuttuessa hieman toisenlaiseksi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti