maanantai 6. kesäkuuta 2011

Viikon treeniliikevinkki: Kulmasoutu vuorotahtiin käsipainoilla

Tsau!

Tämänkertainen treeniliikevinkki on erinomainen resiprokaalinen eli vuorotahtinen liike, joka yläselän lihasten lisäksi aktivoi keskivartalon lihaksia ja hauista. Myös reidet ja pakarat työskentelevät staattisesti ja rankaan saadaan liikkuvuutta ylläpitävää/ parantavaa kiertoa. Tekemällä liikkeen vipunostona kulmassa, saat kiertovaikutuksen vielä korostumaan. Tsemppiä viikkoon!

Kulmasoutu vuorotahtiin

Kohdistus: Ylä- ja alaselän lihakset ja hauis. Avustavina myös reidet ja pakarat.

Suoritusohje:

  • Ota käsipainot käsiisi ja seiso ryhdikkäästi polvet hieman koukistettuina sekä suorana hieman eteenpäin kallistettuna
  • Tee vuorotahtista kulmasoutuliikettä vetämällä käsipaino olkapääjohtoisesti kohti kylkeä
  • Päästä hartiat alas alkuasennossa ja lähennä tietoisesti lapoja loppuasennossa vartalon kiertoon yhdistettynä
  • Voit tehdä liikkeen myös vuorotahtisena vipunostoliikkeenä kulmassa
Malli: Ammattigolfari Hanna-Leena Salonen

Kuvan lähde: Trainer4You Oy:n arkisto

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti